آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

سرآسیایی: اگر خودمان را باور داشته باشیم می‌توانیم به کار‌های نشدنی دست بزنیم

  • کد خبر: ۲۱۰۶۹۲
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
سرآسیایی: اگر خودمان را باور داشته باشیم می‌توانیم  به کار‌های نشدنی دست بزنیم
مجتبی سرآسیایی گفت: مسابقه با ژاپن نشان داد بازیکنان ایرانی هرزمان خودشان را باور داشته باشند می‌توانند دست به کار‌های نشدنی بزنند.

سرمربی مشهدی تیم فوتبال سایپا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: انصافا ژاپن تیم کوچکی نبود فقط نگاهی به بازی‌های دوستانه این تیم قبل از تورنمنت بیندازید. شکست آلمان و ترکیه با گل‌های بالا کار ساده‌ای نیست، اما همین بازیکنان ژاپن کمتر از دو ماه پیش این اتفاقات را رقم زدند و به همین خاطر من افرادی که برد تیم ملی را کوچک می‌کنند درک نمی‌کنم. مسابقه قبلی تیم ملی نشان داد بازیکنان ایرانی هرزمان خودشان و توانایی‌هایشان را باور داشته باشند می‌توانند دست به کار‌های نشدنی بزنند.

مجتبی سرآسیایی که سابقه کار کردن با امیر قلعه‌نویی را هم در تیم گل گهر دارد در ادامه افزود: امیر قلعه‌نویی نشان داد جدا از مباحث فنی و دانش فوتبالی با تیم فوق‌العاده‌ای که جمع کرده، به مسائل روز ورزش هم تسلط دارد. ریکاوری تیم ملی بعد از یک مسابقه ۱۲۰ دقیقه‌ای جلوی سوریه آن هم در شرایطی که تقریبا نزدیک به یک ساعت را ده نفره بازی کردیم کاری تقریبا نشدنی بود. به این‌ها اضافه کنید مسائل روحی و روانی را که امیرخان نشان داد در این زمینه هم یک سرو گردن از بقیه بالاتر است. برگرداندن بازی عقب افتاده مقابل ژاپن نیازمند یک پک کامل از تخصص‌ها بود که کادرفنی تیم ملی نشان داد به‌خوبی همه چیز را در کنار هم دارد.

انتخاب ترکیب اولیه و تغییراتی که در نگاه اول شاید عجیب بود، اما هرچه بازی جلوتر رفت نشان داد چقدر انتخاب‌های هوشمندانه و درستی از سوی کادرفنی تیم ملی صورت گرفته است. تداوم تاکتیکی که به آن ایمان داشتند در ۹۰ دقیقه هم از دیگر نکات جالبی بود که در این مسابقه به چشم می‌خورد. تیم ملی در این مسابقه در ۹۰ دقیقه تعویضی نداشت و این نشان می‌داد قلعه‌نویی و کادرش به خوبی می‌دانند از این مسابقه چه چیزی می‌خواهند و به آن ایمان دارند.

وی همچنین عنوان کرد: تیم ملی قطر هم در سال‌های اخیر نشان داده یکی از تیم‌های خوب آسیاست و باتوجه به شرایط میزبانی که دارد بدون شک ما را به دردسر خواهد انداخت. سه بازیکن فوق‌العاده این تیم یعنی اکرم عفیف، معز علی و حسن الهیدوس در مسابقات قبلی نشان داده‌اند به راحتی به هر دروازه‌ای که می‌خواهند می‌رسند. عفیف به نظر تا اینجا یکی از بازیکنان برتر جام بوده که توانایی پا به توپ فوق العاده‌ای دارد و پاس‌های هوشمندانه‌ای را برای هم‌بازی‌هایش ارسال می‌کند. حسن الهیدوس هم بازیکن باتجریه و توانمندی است که به خوبی به خط حمله تیم اضافه می‌شود و حتی در کار‌های دفاعی هم توانایی بالایی دارد. معز علی هم که در سال‌های اخیر به خوبی خودش را به فوتبال آسیا نشان داده و همه می‌دانند چه بازیکن تمام کننده و دونده‌ای است.

البته مطمئنا کادر فنی تیم ملی برنامه‌های لازم برای مهار این مثلث قطری را در تمرینات و جلسات آنالیز بررسی کرده و به بازیکنان دفاعی تیم گوشزد کرده است. باید منتظر باشیم و ببینیم با چه ترکیبی به زمین می‌رویم و قلعه‌نویی چه برنامه‌هایی برای این مسابقه دارد.

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که بدون شک از چشم کادرفنی دور نمی‌ماند بحث مغرور شدن بازیکنان است. شاید حذف کره به دست اردن هم بابت همین بحث غرور بازیکنان کره‌ای بود. انصافا غره شدن از برد مقابل ژاپن اجتناب‌ناپذیر است، اما نباید فراموش کنیم که همین سرمستی می‌تواند ما را به فنا دهد. یکی از مواردی که در این چند روزه به شدت باعث تعجب من هم شده بحث انتخاب داور عربی برای این مسابقه است. به هرحال کشور‌های عربی در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که مباحث ناسیونالیستی برایشان اهمیت زیادی دارد و همین‌ها باعث ایجاد شائبه می‌شود. به همین منظور انتخاب این داور برای مسابقه ایران و همین‌طور داور بازی با کره جنوبی به نظر من چندان حرفه‌ای نبود.

سرآسیایی در پایان گفت: امیدوارم در این مسابقه نتیجه‌ای رقم بخورد که در شرایط سخت کنونی، برای چند روزی شور و نشاط اجتماعی در جامعه فراگیر شود و مردم بتوانند یک جشن ملی را امروز و ان‌شاءالله با قهرمانی در شنبه شب بگیرند. رقم خوردن این اتفاق زمانی شیرین‌تر می‌شود که به این نکته دقت کنیم که این موفقیت‌ها با کادر ایرانی بعد از نزدیک به نیم قرن رقم خورده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->